AUTOBLOG.GE

უნდა გავახუროთ ძრავი ავტომობილის დაძვრამდე ზამთარში თუ არა?

უნდა გავახუროთ ძრავი ავტომობილის დაძვრამდე ზამთარში თუ არა?

ზამთრის პირობებში ავტომობილის ძრავის გახურება დიდი ხანია განხილვის საგანია. ერთნი ამტკიცებენ, რომ ძრავის გახურება აუცილებელია, რათა თავიდან ავიცილოთ ძრავის დაზიანება და გავაუმჯობესოთ მუშაობა. სხვები კი აცხადებენ, რომ ეს უკვე მოძველებული მიდგომაა, განსაკუთრებით თანამედროვე მანქანებისთვის, და დროულად დაძვრა უფრო ეფექტურია. ამ სტატიაში განვიხილავთ ორივე პოზიციას, შევხედავთ ძრავის გახურების დადებით და უარყოფით მხარეებს, და მივუთითებთ თუ როგორ უნდა მოვიქცეთ თანამედროვე პირობებში.

ძრავის გახურების ისტორია

ძრავის გახურების ტრადიცია სათავეს იღებს XX საუკუნის პირველ ნახევარში, როდესაც კარბურატორით აღჭურვილი ძველი მანქანები იყენებდნენ საწვავს და ჰაერს, რომლებიც რთულად ერეოდნენ ცივ პირობებში. ძრავის გახურება უზრუნველყოფდა საწვავის უკეთესი კონდენსაციის შესაძლებლობას და ხელს უწყობდა მანქანის სვლას.

თუმცა, თანამედროვე მანქანები აღჭურვილია საწვავის ინჟექტორებით, რომლებიც ბევრად უფრო ეფექტურად მუშაობენ სხვადასხვა პირობებში. საწვავის ინჟექტორები უზრუნველყოფენ საწვავის სწორად შეშვებას ძრავში, მიუხედავად ტემპერატურისა, რაც თანამედროვე მანქანებს ზამთრის პირობებში უფრო მოქნილს ხდის.

რატომ ფიქრობენ, რომ ძრავის გახურება აუცილებელია?

მიუხედავად იმისა, რომ ძველი ტექნოლოგიების მქონე მანქანებისთვის ძრავის გახურება აუცილებელი იყო, ამ აზრს ბევრი მძღოლი დღემდე იზიარებს. ამის მიზეზი რამდენიმე ფაქტორია:

  1. ზეთი და ძრავის ნაწილები: ხშირად ამტკიცებენ, რომ ცივი ტემპერატურის დროს ზეთი მკვრივდება, რაც ძრავის ნაწილების საკმარისად შეზეთვას აფერხებს. ამ დროს ძრავის გახურება ითვლება აუცილებელ ნაბიჯად, რათა ზეთი სწორად გადანაწილდეს ყველა მექანიკურ ნაწილში და თავიდან ავიცილოთ გაუმართავი მუშაობა ან დაზიანება.
  2. ტემპერატურის კონტროლი: მძღოლები ასევე აღნიშნავენ, რომ ავტომობილის გათბობა უფრო კომფორტულია, როდესაც ავტომობილი დაძვრება ჯერ კიდევ „თბილი“ მდგომარეობიდან.
  3. ბატარეის დატვირთვა: ძრავის მუშაობის დაწყებისას, განსაკუთრებით ცივ პირობებში, ბატარეას მეტი ძალისხმევა სჭირდება. მძღოლებს სჯერათ, რომ ძრავის გახურება ბატარეის მუშაობას უმსუბუქებს და თავიდან ავიცილებთ მოულოდნელ გამორთვას.

რატომ აღარ არის აუცილებელი ძრავის გახურება?

თანამედროვე ავტომობილების ტექნოლოგია და საწვავის ინჟექტორების სისტემა ასე დახვეწილი და ოპტიმიზებულია, რომ ძრავის გახურება საჭირო აღარ არის. აქ არის რამდენიმე მიზეზი, თუ რატომ:

  1. საწვავის ინჟექტორები: თანამედროვე მანქანების საწვავის სისტემები განკუთვნილია იმისთვის, რომ საწვავი სწრაფად და თანაბრად გადანაწილდეს ძრავში, თუნდაც ტემპერატურა ძალიან დაბალი იყოს. საწვავის ინჟექტორები უკეთესად და სწრაფად რეაგირებენ, ვიდრე ძველი კარბურატორები, ამიტომ თანამედროვე მანქანებში ძრავის გახურების საჭიროება მინიმალურია.
  2. ზეთის ხარჯვა: ძრავის გახურება მას მხოლოდ მცირე დატვირთვით ამუშავებს, რაც საწვავის მოხმარებას ზრდის, თუმცა არ უზრუნველყოფს მანქანის უკეთეს მუშაობას. თანამედროვე მანქანებისთვის ეს უფრო საწვავის უაზრო ხარჯვაა და ეკოლოგიური დატვირთვა.
  3. მოტორის დაზიანება: საინტერესოა, რომ მოტორის გახურება უმოქმედო მდგომარეობაში (ე.წ. Idle) შეიძლება საზიანო იყოს ძრავისთვის. უძრავად მუშაობისას, საწვავის ზედმეტი მოხმარება შეიძლება ბენზინის ნარჩენებს შეაგროვოს ცილინდრებში, რაც დროთა განმავლობაში შეიძლება ზიანს მიაყენოს ძრავს.
  4. გათბობის საჭიროება: გათბობისთვის, ძრავის გახურება აუცილებელია მხოლოდ გარკვეულწილად, რადგან თანამედროვე ავტომობილებში გათბობის სისტემა უფრო სწრაფად მუშაობს და ნაკლები დრო სჭირდება კომფორტის მისაღწევად.

როგორ გავახუროთ ძრავი სწორად?

თუ მაინც გსურთ ძრავის გარკვეულწილად გახურება ზამთარში, არსებობს ალტერნატიული და სწორი მიდგომები, რომლებიც უკეთეს შედეგს მოგცემთ:

  1. დაძვრისთანავე გააცხელეთ მანქანა: უმჯობესია, რომ ძრავი გახურდეს მისი ნელი მოძრაობით. დაიწყეთ მოძრაობა ნელა და მშვიდად, რათა ძრავის ყველა კომპონენტი თანაბრად გაცხელდეს და დაიცვას უსაფრთხოების სტანდარტები.
  2. იზრუნეთ ზეთის ხარისხზე: ზამთარში, გამოიყენეთ სპეციალური ზამთრისთვის განკუთვნილი ზეთი, რომელიც უკეთესად მუშაობს ცივ პირობებში და უზრუნველყოფს ძრავის ნაწილების ოპტიმალურ შეზეთვას.
  3. ბატარეის მდგომარეობა: თუ ხშირად გიწევთ ძალიან დაბალ ტემპერატურაში ავტომობილის დაძვრა, დარეგულირეთ ბატარეის მდგომარეობა, რადგან ცივი ამინდები უფრო მეტად ძაბავენ ბატარეას. საჭიროების შემთხვევაში, ბატარეის მოვლა ან რეგულარული შემოწმება შესაძლოა გადამწყვეტი იყოს ზამთარში.

დასკვნა

თანამედროვე ავტომობილებში, ძრავის გახურება, როგორც წესი, საჭირო აღარ არის, განსაკუთრებით თუ მანქანა აღჭურვილია საწვავის ინჟექტორებით. ძრავის უმოქმედო მდგომარეობაში გახურება უფრო ზიანს აყენებს, ვიდრე სარგებელს მოაქვს. უმჯობესია, რომ ნელა დაიწყოთ მოძრაობა და კომფორტულად მიაღწიოთ ოპტიმალურ ტემპერატურას, რომელიც ძრავს და თქვენს კომფორტს უზრუნველყოფს.

administrator

Related Articles

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *

error: სტატია დაცულია !!