AUTOBLOG.GE

ავტომობილის გაგრილების სისტემა: რას უნდა მივაქციოთ ყურადღება და როგორ მოვუაროთ სწორად

ავტომობილის გაგრილების სისტემა: რას უნდა მივაქციოთ ყურადღება და როგორ მოვუაროთ სწორად

წყლის გაგრილების სისტემა წარმოადგენს ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს ნაწილს ავტომობილის ფუნქციონირებისთვის. მისი დანიშნულებაა, ავტომობილის ძრავა არ გადახურდეს და სტაბილურად მუშაობდეს ოპტიმალურ ტემპერატურაზე. თუ გაგრილების სისტემა გაუმართავია ან არასწორად არის მოვლილი, ძრავა შეიძლება გადახურდეს, რაც გამოიწვევს სერიოზულ დაზიანებებს და ძრავის მწყობრიდან გამოსვლას.

როგორ მუშაობს წყლის გაგრილების სისტემა?

გაგრილების სისტემა შედგება რამდენიმე მნიშვნელოვანი კომპონენტისგან, რომლებიც ერთად მუშაობენ ძრავის ტემპერატურის კონტროლისთვის:

  1. რადიატორი: ეს არის ერთ-ერთი მთავარი ნაწილი, რომელიც განთავსებულია მანქანის წინა მხარეს და ტემპერატურის დარეგულირებას ემსახურება. რადიატორი იღებს სითბოს გაგრილების სითხიდან და ანაწილებს მას ჰაერში.
  2. წყლის ტუმბო: ტუმბო სითხეს (ძირითადად წყლისა და ანტიფრიზის ნარევს) ატარებს ძრავის გარშემო, რაც ხელს უწყობს სითბოს გადაცემას და გაგრილებას.
  3. თერმოსტატი: თერმოსტატი განკარგავს გაგრილების სითხის მიმოქცევას, როდესაც ძრავა ცხელდება. ის აჩერებს სითხის ნაკადს, სანამ ძრავა საკმარის ტემპერატურას მიაღწევს, შემდეგ კი ხსნის ნაკადს სითბოს გადასატანად.
  4. ანტიფრიზი (გაგრილების სითხე): ანტიფრიზი შერეულია წყალთან და გამოიყენება ძრავის გაგრილების პროცესში. ის არეგულირებს ძრავის ტემპერატურას ზამთარში და ზაფხულში და ხელს უშლის წყლის გაყინვას ან გადახურებას.
  5. ვენტილატორი: ეს კომპონენტი ემატება რადიატორს, როდესაც ავტომობილი ნელა მოძრაობს ან უძრავად დგას. ის ეხმარება რადიატორს გაგრილებას.

რას უნდა მივაქციოთ ყურადღება გაგრილების სისტემის მოვლისას?

გაგრილების სისტემის ეფექტურად მუშაობისთვის საჭიროა მისი პერიოდული შემოწმება და მოვლა. ქვემოთ მოცემულია რამდენიმე ფაქტორი, რომელთა გათვალისწინებაც აუცილებელია:

1. გაგრილების სითხის დონე და მდგომარეობა

გაგრილების სითხის სწორი დონე არის გადახურების პრევენციის ერთ-ერთი მთავარი კომპონენტი. რეგულარულად შეამოწმეთ რადიატორში სითხის დონე და შეამოწმეთ, რომ სითხე არ იყოს დაბინძურებული ან ძალიან დაბერილი. თუ სითხე გაუმჭვირვალეა ან შეიცავს ნალექს, საჭიროა მისი შეცვლა.

2. ანტიფრიზის სწორად შერევა

რეგულარული წყლის გამოყენება რადიატორში არაა რეკომენდირებული, რადგან ის შეიძლება გაყინოს ზამთარში ან გადახურდეს ზაფხულში. გამოიყენეთ სპეციალური ანტიფრიზი წყლის ნაცვლად ანტიფრიზისა და წყლის ნარევი (50/50 შეფარდება). ანტიფრიზი იცავს გაგრილების სისტემას კოროზიისგან და უზრუნველყოფს ტემპერატურის კონტროლს.

3. თერმოსტატის შემოწმება

თერმოსტატი არის ის მოწყობილობა, რომელიც წყვეტს, როდის უნდა დაიწყოს სითხის მიმოქცევა რადიატორში. თერმოსტატის გაუმართაობა შეიძლება გამოიწვიოს ძრავის გადახურება. თერმოსტატი უნდა შემოწმდეს რეგულარულად, რათა დარწმუნდეთ, რომ ის გამართულად მუშაობს.

4. ჰაერის ან ნამყენის არსებობა სისტემაში

თუ გაგრილების სისტემაში ჩაედო ჰაერი ან ნამყენი, ეს შეიძლება გამოიწვიოს სითხის მიმოქცევის შეფერხება და, შესაბამისად, ძრავის გადახურება. საჭიროა სისტემიდან ჰაერის ამოღება ან ფილტრის გამოცვლა.

5. რადიატორის წმენდა

რადიატორი შეიძლება დაბინძურდეს მტვერით, ჭუჭყით ან მწერებით, რაც აფერხებს გაგრილების პროცესს. პერიოდულად გაასუფთავეთ რადიატორი გარედან სპეციალური საშუალებებით, რათა მისი გასახურება გაუმჯობესდეს.


როგორ მოვუაროთ გაგრილების სისტემას?

გაგრილების სისტემის მოვლა მოითხოვს რეგულარულ ყურადღებას. ქვემოთ მოცემულია ძირითადი რჩევები:

1. გაგრილების სითხის რეგულარული ჩანაცვლება

გაგრილების სითხე უნდა შეიცვალოს ავტომობილის სახელმძღვანელოში მითითებული პერიოდულობით (ზოგადად, ყოველ 2-3 წელიწადში ერთხელ). სითხე დროთა განმავლობაში კარგავს თავის თვისებებს და ვერ უზრუნველყოფს სათანადო გაგრილებას.

2. რეგულარული შემოწმება დეგრადაციის ნიშნებისთვის

თუ შეამჩნიეთ, რომ ძრავა ხშირად ხურდება, ეს შეიძლება იყოს გაგრილების სისტემის პრობლემა. ასევე, თუ გაგრილების სითხე ზედმეტად იკლებს რადიატორში, ეს შეიძლება მიანიშნებდეს გაუმართაობას, როგორიცაა სისტემის გაჟონვა ან რადიატორის დაზიანება.

3. ვენტილატორის და ტუმბოს შემოწმება

წყლის ტუმბო და რადიატორის ვენტილატორი ასევე უნდა შემოწმდეს და დაზიანების შემთხვევაში შეიცვალოს. თუ ტუმბო არ მუშაობს გამართულად, გაგრილების სითხე არ იმოძრავებს სისტემაში და გამოიწვევს ძრავის გადახურებას.

4. ტემპერატურის კონტროლი

გახსოვდეთ, რომ ყოველთვის უნდა ადევნოთ თვალი ძრავის ტემპერატურას. თუ ტემპერატურის მაჩვენებელი ხშირად უახლოვდება მაქსიმალურ დონეს, საჭიროა სასწრაფოდ შეამოწმოთ გაგრილების სისტემა.

5. სისტემის პროფესიონალური დიაგნოსტიკა

გაგრილების სისტემის პროფესიონალური შემოწმება მნიშვნელოვანია, რათა დროულად აღმოაჩინოთ პრობლემა, რომელსაც შესაძლოა ვერ შეამჩნიოთ მხოლოდ ვიზუალური შემოწმებით.


როდის უნდა მივმართოთ სპეციალისტს?

თუ გაგრილების სისტემაში შეამჩნიეთ შემდეგი ნიშნები, უმჯობესია მიმართოთ სპეციალისტს:

  • ძრავის ტემპერატურის სწრაფი ზრდა.
  • გაგრილების სითხის გაურკვეველი გაჟონვა.
  • „Check Engine“ ნათურის ჩართვა.
  • სითხის უცნაური ფერი ან ნალექი რადიატორში.
  • ძრავის ძლიერი გადახურება.

დასკვნა

ავტომობილის წყლის გაგრილების სისტემა უზრუნველყოფს ძრავის ოპტიმალურ ტემპერატურას და იცავს მას გადახურებისგან. მისი რეგულარული მოვლა და სწორი სითხეების გამოყენება აუცილებელია ძრავის ხანგრძლივი და გამართული მუშაობისთვის. სათანადო ყურადღება გაამახვილეთ სისტემის კომპონენტების მდგომარეობაზე და პერიოდულად გააკეთეთ დიაგნოსტიკა, რათა თავიდან აიცილოთ ძრავის სერიოზული დაზიანებები.

administrator

Related Articles

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *

error: სტატია დაცულია !!